Ельблонзький канал – подорож на судні суходолом

elblagchannel

На північному сході Польщі знаходиться край озер. Біля 900 озер створюють унікальні ландшафти краю, який поляки називають Ілавське поозер’я. Розташоване це все у Вармінсько-Мазурському воєводстві. Неподалік від відомих туристичних центрів  Троймяста та Мальборка. А саме </p.

тут.

image description

 

Тут настільки багато водного простору, що часом не зрозуміло, чи це край сотень озер серед зелених полів та лісів, чи це, навпаки, край островів серед безкрайніх водних просторів.

02 мазури зверху

 

До 1945 року тут була Німеччина. А саме Східна Пруссія. Та сама Східна Пруссія, яку на Потсдамській конференції поділили між Польщею та Росією. Північна частина із Кенігсбергом, який став Калінінградом, дісталася Росії. А північна частина, з Ельбінгом та Альтштейном, які стали Ельблонгом та Ольштином, дісталась Польщі.

Ще за німців багато разів виникало питання з’єднання озерної системи з Балтикою для розвитку економіки та покращення транспортної ситуації в краї. Але це було проблематично. На одній з ділянок перепад висот сягав 99 метрів. Шлюзова система не могла бути побудована за таких умов.

Але,за проектом пруського інженера Якоба Стеенке, дана проблема була вирішеня. І вирішена настільки оригінально, що до сьогодні Ельблонзький канал є одним із самих відвідуваних туристами місць Польської Республіки.

На перший погляд Ельблонзький канал є звичайним каналом. Досить вузьким.

03 канал

 

На певних ділянках застосована система шлюзів, за допомогою яких судно може проходити через ділянки з різним рівнем висоти. Але є ділянка довжиною 9,6 км, яку неможливо пройти судном навіть за допомогою шлюзів. Тут зроблена зовсім інша система. Практично, частину дороги судна долають по суходолу на спеціальних рельсових механізмах. Це виглядає приблизно так.

04 рельса

 

А сама рельсова система без судна має такий вигляд. Практично це нагадує механізм, яким спускають ново побудовані кораблі та судна зі стапелів  на Миколаївських верфях наприклад.

05 рельса без судна

 

Таким чином, на Ельблонзькому каналі реалізовано гібрид водного та залізничного транспорту. Переміщення судна по суходільній ділянці нічим не відрізняється від залізничного сполучення.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Треба зауважити, що суднопідйомники на каналі працюють за допомогою спеціальних гідравлічних механізмів, що були сконструйовані та зроблені ще за німців в 19 сторіччі. Це один з них.А отже для організації переміщення суден по суходолу використовується лише місцева екологічна енергія.

07 поъемник

 

 

Під час 2 світової війни багато чого тут будо пошкоджено. Але сьогодні, завдяки польським інженерам, все працює чудово. І потік туристів сюди з кожним роком все збільшується. На жаль, серед українців ця місцевість не дуже відома. Пасажирське судноплавство по Ельблонзькому каналу здійснює ŻeglugaOstródzko — Elbląska ( Остродсько-Ельблонзьке пароплавство ). Це одне з туристичних суден.

08 celyj

 

Скористатись послугами цієї компанії можна в містах Ельблонг та Острода. Контакти в Ельбонзі – Ельблонг. Вул..Вєжова.  тел. 55 232 43 07. В Остроді – Острода вул.. Міцкевича,9а  тел. 38 71801 350 900. Вартість квитка на маршрут Ельблонг – Острода або Острода – Ельблонг – 90 злотих. Пільговий квиток ( для студентів та школярів ) – 70 злотих.

Переночувати в Ельблонзі можна в HotelMOSiRAtletikon, що розташований на вул.. Агрикола, 8  тел. 55 643 39 09

Програми навчання в Польщі для дітей та дорослих

Напишіть відгук

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s